RETUR & BYTTE
For å sende en bestilling i retur til oss, starter du med å sende inn en forespørsel her, men vennligst les alt på denne siden før du gjør det.
Hvordan sender jeg varer kjøpt på Shadez.no i retur?
Fyll ut returskjema (for returskjema - klikk her). Last ned returskjemaet, fyll ut, print ut, fyll ut og legg i pakken. (Utfordrende med utskrift? Kontakt oss)
Angrerett skjema finner du her.
Kortbetaling: Klarna vil refundere deg beløpet tilbake til benyttet kort, enten du returnerer per post eller i vårt varehus.
Faktura: Logg deg inn på www.klarna.no for å få opp din oppdaterte faktura. Du finner også fakturaen i Klarna-appen.
Sørg for at pakken du returnerer er i best mulig stand
Husk at vi skal kunne selge varene på nytt. Pakk inn varen slik den ble levert. Ved retur og bytte er du ansvarlig for at varen blir levert i den standen du sende den i og vi anbefaler derfor å sende inn bilder før du sender pakken (det kan gjøres i vårt retursenteret, via linken øverst på denne siden). For dersom det skulle oppstått noen fysiske skader, vil det være mulig å kreve erstatning fra fraktselskapet.
Når du skal returnere eller bytte skal varen være ubrukt og returneres i en uskadd original forpakning. Samtlige lapper og manualer skal sendes med. Du som kunde står ansvarlig for at pakken blir returnert i samme stand som du mottok den i.
Dersom det er skader på pakken eller mangler i pakken som bruksanvisning, deler eller annet, kan det medføre et gebyr som følge av tap i verdi eller så godkjenner vi ikke returen.
Dersom du ønsker pakken tilsendt igjen kreves det betaling for frakt.
Varer som ikke kan returneres
Pakk inn varen slik den ble levert. Om varen er brukt, originalemballasjen er skadet eller mangler godkjennes ikke returen og hvis du ønsker pakken tilsendt igjen til deg må frakt betales.
Hvordan blir jeg refundert ved retur?
Så snart din retur er kommet frem og godkjent på vårt lager, blir pengene for de returnerte varene tilbakebetalt til deg. Det kan ta opptil fem virkedager (mandag til fredag) fra vi refunderer beløpet til du ser det på din konto.
Hvordan tilbakebetalingen foregår kommer an på hvilken betalingsmåte du benyttet deg av. Har du benyttet deg av kortbetaling, blir pengene for de returnerte varene tilbakebetalt til din bankkonto/ditt kredittkort.
Ved bruk av gavekort blir pengene refundert til din Shadez.no -konto.
Vi minner om at det kan ta opptil 1 til 2 uker fra du leverer inn en returpakke til vi mottar denne.
Dersom du ikke har fått en returbekreftelse på oppgitt e-post (sjekk spam/søppel e-post) innen rimelig tid, ber vi deg ta kontakt med våre kundeservice.
Vi vil gjøre deg oppmerksom på at tilbakebetaling ved kortbetaling i disse tilfellene kan være synlig ved bestillingsdato i din nettbank. Vi ber deg derfor også sjekke ved bestillingsdato for din tilbakebetaling dersom du ikke finner denne ved refunderingsdato. Vi ber deg sjekke for tilbakebetalingen i din nettbank, da det ikke alltid er like synlig i mobilbank
Returskjemaet skal sendes sammen med ditt produkt til:
NB! Husk å etterspørre en returlapp fra Shadez.no: kundeservice@shadez.no slik at pakken blir returnert på riktig måte. Det er viktig at du oppgir fullt navn på bestiller, samt ordrenummer f.eks SH1155
Viktig: Shadez.no dekker kun returkostnadene på reklamasjon saker, men det forutser at kunden benytter seg av en returlapp som har blitt gitt av Shadez.no.
Ved retur med egen fraktmetode kan det medføre gebyr eller at pakken ikke blir tatt i mot.
Shadez.no
Sophus Bugges vei 14.B
3257 LARVIK
Priser for retur som ikke dekkes av Shadez.no
Kg | Priser |
0-2 | 79,- |
2-5 | 149,- |